چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناجی عطری نخست وزیر سوریه در نهاد ریاست جمهوری در تهران مورد استقبال رسمی پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور کشورمان قرار گرفت

نخست وزیر سوریه برای انجام دیدار و گفتگو با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و همچنین شرکت در کمیسیون عالی همکاری‌های مشترک دو کشور جمعه به تهران سفر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نخست وزیر و تعدادی از وزرای سوریه برای شرکت در کمیسیون عالی همکاری‌های مشترک ایران و سوریه، به کشورمان سفر کرده‌اند.

این کمیسیون روزهای دهم و یازدهم اسفند به ریاست پرویز داوودی، معاون اول رئیس جمهوری کشورمان و محمد ناجی عطری، نخست وزیر سوریه برگزار خواهد شد.

پیگیری مصوبات کمیسیون سال گذشته در دمشق و امضای توافقات جدید در زمینه‌های مختلف، مشخص شدن زمان برگزاری نمایشگاه تخصصی - بازرگانی ایران در دمشق و پیگیری افتتاح بانک مشترک، دستور نشست هفته آینده کمیسیون عالی همکاری‌های مشترک ایران و سوریه است.

بر اساس این گزارش، کمیته پیگیری به ریاست معاون وزیر مسکن و شهرسازی کشورمان و دبیر کل نخست وزیری سوریه، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 5 و 6 و کمیته وزارتی به ریاست وزرای مسکن و شهرسازی ایران و اقتصاد و بازرگانی سوریه، چهارشنبه و پنجشنبه 7 و 8 اسفند برگزار خواهد شد.

در این دو کمیته، پیشنهادهای جدید همکاری‌ها، مطرح و برای تصویب نهایی در کمیسیون مشترک آماده می‌شود.

وزرای اطلاع رسانی، اقتصاد و بازرگانی، نفت و حمل و نقل، صنایع، برق، آبیاری، کار و امور اجتماعی، مسکن و عمران، رئیس بانک مرکزی و رئیس هیئت برنامه ریزی دفتر نخست وزیری سوریه در این نشست به همراه نخست وزیر شرکت دارند.

ارزش مبادلات بازرگانی دو کشور ایران و سوریه، سیصد و پنجاه میلیون دلار در سال و مقدار سرمایه گذاری‌های دو کشور در طرح‌های در حال اجرا و انجام شده، افزون بر یک میلیارد و پانصد میلیون دلار است

کد خبر 75999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز